Lecția de economie

În metrou, lângă mine, un puști de vreo 5 ani, însoțit de părinți, se fâstâcește în scaun pentru că a scăpat pe jos moneda de 50 bani cu care se juca.
Tatăl îl îndeamnă să verbalizeze și să-și rezolve problema. Cu greu, puștiul numără 1,2,3 scaune de la marginea băncii și localizează moneda.
-Adică sub scaunul de lângă tine, reformulează tatăl pentru puști.
Mă aplec și mă uit sub scaunul meu, dar nu reușesc să văd buclucașa monedă, așa că mă mut pe un alt scaun să poată băga mâna după ea.

Puștiului îi e rușine și continuă să plângă înfundat în brațe la mami, moment în care punctez:

– Vezi, banii se câștigă greu!

Părinții pufnesc în râs, iar puștiul în plâns.

Epilog: cei 3 coboară din metrou fără ca puștiul să recupereze moneda.

Am făcut bine, am făcut rău? Când trebuie să afle copiii care-i treaba cu banii, în opinia ta?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *